2023.09.04
Apie tai, kokia buvo vasara, atskleidė šaltųjų gėrimų pardavimai degalinėse
Pasibaigus vasarai viešojoje erdvėje vis pasigirsta diskusijos apie tai, kaip ji vertinama. „Circle K“ degalinių tinklas taip pat apžvelgė ką tik pasibaigusios vasaros rezultatus – nors lyginant su praėjusiais metais, vidutinė oro temperatūra birželio ir liepos mėnesiais buvo šiltesnė, tai neturėjo įtakos anksčiau susiformavusiems vartotojų įpročiams – nepaisant rekordinių karščių, žmonės ir toliau mėgavosi karšta kava, o šaltųjų gėrimų paklausa išliko beveik tokia pati, kaip ir pernai.
Meteo.lt duomenimis, šių metų birželio ir liepos mėnesiai pasižymėjo aukštesne temperatūra negu praėjusiais metais – 2023 metais pirmieji vasaros mėnesiai lepino vidutine 17,35 C temperatūra, kai 2022-aisiais vidutinė temperatūra siekė 17,1 C. „Circle K“ Rinkos vystymo direktoriaus Baltijos šalims Renato Aleknos teigimu, susidaręs įspūdis, kad ypač šiltomis dienomis žmonės atsisako karštųjų gėrimų, nėra teisingas – kavos ir kitų karštųjų gėrimų paklausa vasarą yra beveik tokia pati kaip šaltaisiais metų mėnesiais.
„Kiekvieną vasarą pastebime padidėjusius šaltos kavos, naminio limonado arba šerbeto „K-Freeze“ pardavimus. Nors klientai šią vasarą ir toliau lepinosi šaltaisiais gėrimais, karšta kava vis tiek išliko populiariausiu pasirinkimu. Dažnai girdime, kad sukaitus derėtų atsivėsinti šaltais gėrimais, tačiau iš tikrųjų kūno temperatūrą reguliuoti padeda ir karštieji gėrimai – jie skatina prakaitavimą, o tai – natūralus būdas atsivėsinti“, – sako R. Alekna.
Jis tikina, kad lankytojai, karštą vasaros dieną rinkęsi šaltus gėrimus, dažniausiai norėdavo, kad pirkinys ne tik atgaivintų, bet ir būtų saldesnis, negu įprasta kava.
„Kadangi visų gėrimų pardavimai nuo pernai metų augo, o šaltųjų gėrimų poreikis išliko panašus, galime teigti, jog vasara buvo gera. Populiariausiu gėrimu jau trečius metus iš eilės išlieka šerbetas „K-freeze“, kuris yra pats šalčiausias degalinėse siūlomas gėrimas. Šie šerbetai sulaukė didelio susidomėjimo, ypač jaunimo tarpe, nes yra saldesni negu kava, o lankytojai juos gali maišyti savo nuožiūra – naudoti populiariausių gaiviųjų gėrimų „Coca-Cola“ ir „Fanta“ skonius, juos sujungti į vieną, daryti šerbeto kokteilius ir panašiai. Tiesa, šiais metais žmonėms labiausiai patiko mėlynųjų aviečių „Fantos“ skonis“, – pasakoja R. Alekna.
Pastebi pasikeitusius vartotojų įpročius
„Circle K“ atstovas pastebi, kad pastaruoju metu keičiasi vartotojų įpročiai, pavyzdžiui, vis daugiau lankytojų balindami kavą įprastą pieną iškeičia į avižų gėrimą.
„Avižų gėrimo stiklinėje yra iki 20 gramų angliavandenių, o stiklinėje karvės pieno jų yra tik iki 8 gramų. Žinoma, pieno variacijų yra labai daug, todėl angliavandenių skaičius skirtinguose produktuose gali skirtis, bet avižų gėrimo sudėtyje nėra nei riešutų, nei sojos, jis puikiai tinka veganams ir žmonėms, kurie turi alergijų arba netoleruoja laktozės“, – dalinasi R. Alekna.
Jis aiškina, kad žmonių požiūris į stabtelėjimus degalinėse keliaujant išlieka nepasikeitęs. Anksčiau lankytojai ilgai rinkdavosi norimas prekes, o maisto produktus suvalgydavo prisėdę prie staliukų degalinės viduje, tačiau paskutiniu metu pastebima, kad gyvename itin skubančioje visuomenėje.
„Jau kurį laiką žmonės labiau linkę viską daryti kaip įmanoma greičiau. Pavyzdžiui, jeigu sustojama automagistralėje, vairuotojas ir jo keleiviai nori sugaišti kuo mažiau laiko, greitai apsipirkti ir kuo greičiau tęsti kelionę savo tikslo link. Iš tiesų tai yra suprantama, nes pirkėjai skuba greičiau pradėti mėgautis atostogomis ar savaitgaliu“, – sako R. Alekna.
Jis teigia, kad prie pastarojo įpročio degalinė bando prisitaikyti įrengdama gėrimų išstatymus ne tik degalinės viduje, bet ir šalia jos – taip siekiama tapti pirkėjų troškulio stotele jų kelionėse.
„Populiariausias prekes, gaiviuosius gėrimus, automobilių reikmenis ir užkandžius, kurių nereikia laikyti šaldytuve, išrikiuojame taip, kad iš automobilio į degalinę eidamas lankytojas galėtų eiti tiesiai prie kasos, o sau reikalingus produktus susirinktų net nesustodamas – norime vairuotojams padėti negaišti laiko ir kelionės tikslą pasiekti kuo greičiau“, – pasakoja R. Alekna.