Image
gerumobanga
Image
gerumobanga

2024.01.26

Gerumo bangos eksperimentas atskleidė: Lietuvos gyventojai yra linkę dalintis // Gerą nuotaiką skleidusioje iniciatyvoje dalyvavo 7 iš 10 degalinių klientai

Sausio 25-ąją degalinių tinkle „Circle K“ vykusi tarptautinė iniciatyva atskleidė, kad Lietuvos gyventojai yra linkę dalintis. Net 7 iš 10 degalinių klientai sutiko dalyvauti tądien vykusioje Gerumo bangoje (angl. Kindness Day) ir vienas kitą vaišino kava. Prie iniciatyvos iš viso prisijungė daugiau nei 260 tinklo degalinių Baltijos šalyse.

Baltijos šalių „Circle K“ degalinių tinklai sausio 25 dieną dar kartą atkreipė dėmesį į priekabiavimo iššūkius, su kuriais susiduria aptarnavimo sektoriuje dirbantieji, šįkart į iniciatyvą įtraukiant ir klientus. Degalinių klientai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo raginami prisijungti prie Gerumo bangos – pasivaišinus kava ja pavaišinti kitą nepažįstamąjį. Šio socialinio eksperimento tikslas – pamatuoti, kiek šalies gyventojai yra linkę atsakyti gerumu į jiems parodytą dėmesį.

Pasak degalinių tinklo „Circle K“ viceprezidento Baltijos šalims Skirmanto Mačiuko, naujausios vidinės darbuotojų apklausos duomenimis, su netinkamu klientų elgesiu vidutiniškai susiduria tik 4 iš 10 apklaustųjų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

„2022 metų rudenį Lietuvoje atkreipėme visuomenės dėmesį į opią problemą, kuri jaučiama visame klientų aptarnavimo sektoriuje, be to, inicijavome pokyčius ir mūsų tinkle. Tuo metu parengėme el. mokymus ir toliau darbuotojams, susidūrusiems su netinkamu klientų elgesiu, siūlėme psichologinę pagalbą, o maloniai su darbuotojais besielgiančius klientus vaišinome saldžia padėka. Džiaugiamės, kad šiemet suorganizuotoje iniciatyvoje sudalyvavo daugiau nei 70 proc. mūsų klientų, kurie kartu su mumis patyrė dėkingumą ir dovanojimo džiaugsmą. Tikimės, kad ir toliau mūsų klientai nestokos gerumo ne tik vienas kitam, bet ir mūsų darbuotojams“, – komentuoja S. Mačiukas.

Situacija gerėja
Naujaisiais degalinių tinklo „Circle K“ duomenimis, su netinkamu klientų elgesiu Lietuvoje susiduria 41 proc. įmonės darbuotojų. 2022 m. vykdytos analogiškos apklausos duomenimis, su patyčiomis bent kelis kartus per metus buvo susidūrę 38,6 proc., su psichologiniu smurtu – 28,7 proc. darbuotojų.

„Dažniausiai degalinių klientų aptarnavimo specialistai susiduria su įžeidinėjimais, rėkimu, grasinimais. Pavyzdžiui,  fiksuoti seksualinio priekabiavimo prie naktinėse pamainose dirbančių darbuotojų atvejai, įvairūs įžeidinėjimai dėl darbuotojų išvaizdos ar kad reikia palaukti eilėje. Turime ir savotiškų rekordų – kai kurie klientai savo netinkamu elgesiu pasižymėjo ne vieną kartą skirtingose „Circle K“ degalinėse“, – vardina „Circle K Baltics“ žmogiškųjų išteklių departamento direktorė Piret Kask.

Pasak jos, degalinių tinklo darbuotojai šiuo metu gali lengvai pranešti apie netinkamą klientų elgesį nuskaitę QR kodą, darbo vietose yra prieinama informacija, kaip atpažinti patyčias ar priekabiavimą ir kokių veiksmų darbuotojai turėtų imtis.

„Siekiame, kad mūsų darbuotojai turėtų visus reikiamus įrankius, kaip atpažinti priekabiavimą, būti emociškai stipriems ir nepasiduoti blogai nuotaikai – nuodugniai nagrinėjame kiekvieną registruotą incidentą ir maksimaliai įsiklausome į nukentėjusiojo lūkesčius. Prireikus siūlome psichologinę pagalbą su Geštalto terapijos specialistais. Vis dėlto, svarbia laikome ir galimybę dirbti su savo klientais, kelti jų sąmoningumo lygį“, – sako P. Kask.

Apklausos duomenimis, didžioji dauguma (93 proc.) darbuotojų teigia žinantys, kur kreiptis pagalbos, jei patyrė patyčias, smurtą ar priekabiavimą darbe. Kiek mažiau (88 proc.) darbuotojų pasinaudojo galimybe išklausyti specialius mokymus, kaip spręsti galimas konfliktines situacijas, kylančias bendraujant su klientais. Tuo tarpu, 93 proc. darbuotojų vertinimu, dėl papildomų tiesioginio vadovo veiksmų darbo vietoje jie jaučiasi saugiau.

„Kaip įmonė išties esame labai aktyvūs, dalyvaudami ar įgyvendindami įvairias socialines iniciatyvas: nuo paramos vaikų dienos centrams iki pagalbos Rusijos užpultai Ukrainai. Dėmesys darbuotojams taip pat nėra išimtis – siekiame, kad mūsų darbuotojai ne tik nepatirtų jokios žalos, bet ir situacija klientų aptarnavimo srityje nuolat gerėtų. Šiuo tikslu vykdomos apklausos leidžia įvertinti situaciją ir imtis konkrečių priemonių Tikime, kad tik aktyvus ir socialiai atsakingas verslas gali tapti pokyčių lyderiu“, – sako „Circle K“ Baltijos šalių viceprezidentas S. Mačiukas.

Šiuo metu „Circle K“ degalinių tinklas Lietuvoje toliau siūlo darbuotojams nemokamą psichologinę pagalbą, moko atpažinti netinkamo klientų elgesio atvejus ir kaip į juos reaguoti bei kaip atstatyti savo emocinę būklę po tokių incidentų. Taip pat bus daugiau dėmesio skiriama vadovų mokymams, kad šie greičiau identifikuotų darbuotojams kenksmingas situacijas ir galėtų jiems padėti.